Wijncentrale FAQ – Veelgestelde vragen

Hoelang zijn de aanbiedingen geldig?

Wij weten niet op voorhand wanneer de wijnhandels hun prijzen zullen aanpassen. Dit is o.a. afhankelijk van het aantal flessen op voorraad, het succes van de promotie (veel of weinig verkoop), prijsaanpassing van het betreffende wijnhuis, enz.

Sommige aanbiedingen zijn slechts 1 dag geldig, anderen enkele weken. Daarom vermelden we steeds “Tijdelijke aanbieding”.

Waarom is er soms een prijsverschil tussen Google en Wijncentrale.be?

Google afficheert de prijs die hun algoritme de laatste keer gezien heeft toen ze de betreffende pagina van onze website indexeerden en dit kan van enkele dagen geleden zijn (soms zelfs langer). Daar hebben wij spijtig genoeg weinig of geen invloed op.

Als een prijs recent werd aangepast op onze website dan kan Google dus tijdelijk nog de vorige (hogere of lagere) prijs vermelden.
Dit probleem doet zich trouwens voor bij alle online shops maar valt sneller op bij producten waarvan de prijzen regelmatig veranderen.

Waarom is er soms een prijsverschil tussen Wijncentrale.be en de betreffende wijnhandel?

Alhoewel wij al het mogelijke doen om correcte prijzen te afficheren, kan het soms gebeuren dat er verschillen zijn. In dat geval is het steeds de prijs op de website van de betreffende wijnhandel die geldig is.

Gelieve een prijsverschil aan ons door te geven a.u.b. zodat we het direct kunnen aanpassen. Je kan ons bereiken via e-mail contact@wijncentrale.be.

Hoe is een prijsverschil te verklaren?

Elke ochtend ontvangen wij de aangepaste prijzen van de wijnhandelaars en updaten onze website.

Een verschil in prijs kan bijgevolg soms gebeuren als:

  • de prijs later op de dag wordt aanpast. In dit geval zal onze website meestal de volgende dag (na de ochtend-update) de nieuwe prijs vermelden.
  • de wijnhandel de aangepaste prijs niet of pas enkele dagen later doorgeeft.

Vragen over verzendkosten, levering, annulaties, enz.

Vermits we zelf geen wijn verkopen hebben we ook geen enkele persoonlijke informatie over jou, noch over je bestelling, betalingsgegevens of leveringstermijn.

Je kan daarom alle specifieke vragen het beste direct stellen aan de betreffende wijnleverancier, m.a.w. de wijnhandel waar je de bestelling wenst te plaatsen of geplaatst hebt.

De contactpagina’s van onze belangrijkste partners kan je vinden via onderstaande links: